Strona głównaAktualnościPolityka Cyfrowej Transformacji Edukacji

Polityka Cyfrowej Transformacji Edukacji

-

Rada Ministrów przyjęła 12 września Politykę Cyfrowej Transformacji Edukacji. Dokument wyznacza ramy polityki państwa i działania, które są niezbędne do zmian w systemie edukacyjnym. Celem jest lepsze wykorzystanie narzędzi cyfrowych, przeformułowanie modelu nauczania oraz zwiększenie kompetencji nauczycieli i uczniów.

Polityka Cyfrowej Transformacji Edukacji jest jednym z „kamieni milowych” zapisanych w Krajowym Planie Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). W pracach nad przygotowywaniem dokumentu uczestniczyła Anna Beata Kwiatkowska, wiceprezes PTI ds. edukacji.

Główną częścią dokumentu jest Dekalog Cyfrowej Transformacji Edukacji, w którym w każdym z dziesięciu obszarów opisano stan obecny, cele, konieczne działania i związek z innymi obszarami. Sam dokument jest kierunkowy, ale towarzyszy mu Plan, w którym zebrane są wszystkie działania w perspektywie 2021- 2035 związane z edukacją cyfrową wynikające z dotychczasowych dokumentów (np. z Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych MC), działań już rozpoczętych i zaplanowanych w ramach KPO, FERS i działań zaplanowanych do finansowania z budżetu Państwa. Jest zatem kopalnią informacji na ten temat i wskazuje, jakie projektu będą realizowane – podsumowuje Anna Beata Kwiatkowska.

Najważniejsze informacje

Informacje z oddziałów